Către,
Judecătoria
Sectorului 4 Bucureşti
Domnule Preşedinte,
Subsemnatul
......................, identificat cu CI seria ..., nr. ....., avand CNP... si adresa de email... (sau telefonul....), domiciliat în ........str........................nr.
........, unde vă solicit şi comunicarea
tuturor actelor de procedură,
în
contradictoriu cu Poliţia Locală sector 4 Bucureşti,
formulez,
în termen legal, prezenta
PLÂNGERE
Împotriva
procesului-verbal seria PLS4 nr. 000..... din data de ......, încheiat de agentul
constatator (Stanca Alin), de la Poliţia Locală sector 4 Bucureşti, prin care
vă solicit:
în principal:
1) anularea procesului-verbal
sus-menţionat şi, pe cale de consecinţă anularea măsurii de sancţionare a subsemnatului
cu 4 puncte-amendă, în valoare de 320 RON, şi cu 3 puncte de penalizare şi restituirea sumei de 160 RON achitată cu
titlu de amendă către bugetul local.
2) anularea dispozitiei de ridicare si obligarea
Poliţiei Locale sector 4 Bucureşti sa-mi plateasca suma
de 496 RON cu titlu de despagubiri civile pentru daune materiale, actualizata cu rata inflatiei.
în subsidiar, înlocuirea sancţiunii aplicate
subsemnatului cu măsura avertismentului pentru următoarele
MOTIVE
In
fapt, in data de.....avand treaba la notariat, am parcat autoturismul Dacia cu nr.....,
pe Bd. Sincai, inainte cu circa 7 m de intersectia cu o strada laterala. Am
parcat in continuarea unui sir de masini stationate permanent pe banda intai a
Bd. Sincai, care are 4 benzi de circulatie (inclusiv linia de tramvai).
Mentionez
ca in zona unde am parcat nu exista un indicator de Avertizare ridicari auto si nici un indicator de Oprire
interzisa. De asemenea, masina mea, fiind la distanta suficienta de colt,
nu impiedica traficul rutier, conditie necesara pentru ridicare, conform HCL S4
nr. 37/2008 (se ridica „autovehiculele stationate
neregulamentar si care constituie un obstacol pentru circulatie”).
Afland ca masina a fost ridicata m-am dus la
firma Autosal Expert SRL unde am fost obligat sa achit suma de 496 lei pentru
a-mi recupera autovehiculul. Suma mi s-a parut enorma pentru niste servicii
nesolicitate de mine si pentru care legea cere sa existe un contract intre
parti.
Politia locala sector 4 nu mai da deloc amenzi
ci invoca in mod abuziv lipsa distantei de 25 m fata de coltul intersectiei cu
o strada laterala, ca motiv pentru ridicarea masinilor, ignorand voit conditia
suplimentara din HCL nr. 37/2008, ca se ridica doar autovehiculele „care constituie un obstacol pentru
circulatie”. Lipsa locurilor de parcare face imposibila respectarea unei
distante de 25 m fata de coltul intersectiei cu o strada secundara (si chiar
indicatoarele de parcare de pe Bd. Sincai se afla la numai 5 m distanta de
coltul intersectiei acestui bulevard cu mai multe strazi secundare.)
La Autosal Expert mi s-a incheiat un proces
verbal pentru fapta din data de ....: “A
stationat neregulamentar cu auto nr. ..... marca... pe str. .... – Ale. Ornamentului, la mai putin de 25 m de coltul intersectiei in interv orar 09,09 –
09,17 fiind fotog cu ap foto ...”.
Fapta comisa e prevazuta de art. 142 lit F din
RAOUG nr. 195/2002 (Oprirea e interzisa
in intersectii, precum si in zona de preselectie unde sunt aplicate marcaje
continue, iar in lipsa acestora, la o distanta mai mica de 25 m de coltul
intersectiei). Am formulat obiectiuni
in procesul verbal: „Masina era
parcata regulamentar, nu exista semnul
de Oprire interzisa.” Conform art.
144, alin. (1) din RAOUG nr.
195/2002: „Administratorul drumului
public este obligat sa delimiteze si
sa semnalizeze corespunzator sectoarele de drum public unde este interzisa oprirea
sau stationarea vehiculelor.” dar acest lucru nu se intampla in practica,
in cazul distantei de 25 m.
In
principal
1.
solicit anularea procesului-verbal sus-amintit, deoarece nu respecta condiţiile
de formă impuse de lege şi, pe cale de consecinţa, anularea măsurii de
sancţionare a subsemnatului cu 4 puncte-amendă, în valoare de .... RON, şi cu 3
puncte de penalizare şi restituirea sumei de ...... RON achitată cu titlu de
amendă către bugetul local.
In
primul rand, solicit
anularea procesului-verbal deoarece agentul constatator nu a realizat o descriere concreta a faptei ci doar
a reprodus textul legal din art. 142 lit. F din RAOUG
nr. 195/2002 (a stationat „...la mai
putin de 25 m de coltul intersectiei”).
In
practica judiciara s-a considerat ca reproducerea textului legal care
sanctioneaza presupusa fapta ilicita nu reprezinta o descriere a faptei
contraventionale.
Astfel
„Descrierea concreta a faptei
contraventionale prin reproducerea textului care o incrimineaza nu
echivaleaza cu descrierea ei efectiva
intrucat, in absenta descrierii modalitatii concrete, a actiunii or omisiunii
ce infrange legea, nu se pot determina circumstantele savarsirii, urmarile ei,
gradul real de pericol social, gradul culpei si in consecinta nici
individualiza sanctiunea” – Decizia nr. 412/R/CA/2005 a Tribunalului Bihor.
De
asemenea „Trecerea in procesul verbal de
constatare a continutului dispozitiilor
art. 2 lit. g din Decretul nr. 153/1970 nu reprezinta o consemnare a faptei savarsite, deoarece acestea
reprezinta doar temeiul legal al stabilirii faptelor contraventionale, care
n-au fost descrise in procesul verbal respectiv” – Sentinta civila nr.
5461/1970 si Sentinta civila nr. 5462/1970 ale Judecatoriei Sector 4 Bucuresti;
idem Decizia nr. 130/R/CA/2007 a Tribunalului Bihor.
Se
incalca astfel prevederile art. 16 alin.
(1) din OG nr. 2/2001:
„Procesul-verbal
de constatare a contravenţiei va cuprinde
în mod obligatoriu: (...) descrierea faptei contravenţionale cu
indicarea datei, orei si a locului în care a fost săvârşită, precum şi arătarea tuturor împrejurărilor ce pot servi la aprecierea
gravităţii faptei şi la evaluarea eventualelor pagube pricinuite”.
Sancţiunea
pentru această neregularitate a
procesului-verbal este cuprinsă în art.
17 din OG nr. 2/2001, conform căruia
“Lipsa mentiunilor privind numele,
prenumele si calitatea agentului constatator, numele si prenumele
contravenientului, iar in cazul persoanei juridice lipsa denumirii si a
sediului acesteia, a faptei savarsite si
a datei comiterii acesteia sau a semnaturii agentului constatator atrage nulitatea procesului-verbal.
Nulitatea se constata si din oficiu.”
Potrivit
jurisprudenţei dominante în materie, „In cazul în care descrierea faptei
lipseşte cu desăvârşire sau aceasta este
descrisă doar în mod generic, precum şi în cazul în care orice menţiune
privind împrejurările în care fapta a fost săvârşită este inexistentă, duce la
aplicarea sancţiunii nulităţii absolute
a actului constatator al contravenţiei” (Decizia 2463/20.10.2005 si Decizia
2406/13.10.2005 a Tribunalului Bucuresti.
In al doilea rand, procesul
verbal nu contine explicit masura ridicarii auto, asa cum prevede art. 180, alin. (1) din RAOUG
nr. 195/2002: „(1) Procesul verbal
de contraventie va contine in mod
obligatoriu: descrierea faptei contraventionale...; sanctiunea complementară aplicată şi/sau măsura tehnico-administrativă
dispusă;” iar ridicarea auto este o masura tehnico-administrativa, conform
art. 97, alin. (1), lit. d din OUG nr. 195/2002.
In al treilea rand, se
incalca art. 21, alin. (1) din OG nr.
2/2001 care prevede: „(1) In cazul in care prin actul normativ de stabilire
si sanctionare a contraventiilor nu se prevede altfel, agentul constatator, prin procesul-verbal de constatare, aplica si
sanctiunea.”
Astfel legea prevede ca agentul care constata contraventia la fata locului si cel care aplica
sanctiunea sa fie una si aceeasi persoana, tocmai pentru a tine seama de
imprejurarile in care a fost savarsita fapta si de urmarea produsa, ca sa
aplice o sanctiune proportionala cu gradul de pericol social al faptei
savarsite, conform art. 21, alin. (3) din OG nr. 2/2001.
Insa fapta a fost
constatata de agentul de politie locala Ionita Dan (asa cum apare in Nota de constatare)
iar procesul verbal cu sanctiuni a fost
intocmit de agentul constatator Stanca Alin, deci de doi agenti diferiti.
In al
patrulea rand, conform art. 16, alin. (1) din OG nr. 2/2001 si art. 180 din RAOUG nr. 195/2002:
„(1) Procesul-verbal de constatare a
contraventiei va cuprinde in mod obligatoriu: ...descrierea faptei...precum si
aratarea tuturor imprejurarilor..; indicarea
actului normativ prin care se stabileste si se sanctioneaza contraventia;”
Insa actul normativ in
baza caruia s-a ridicat masina, adica HCL S4 nr. 37/2008, nu apare in procesul
verbal de constatare a contraventiei, care reprezinta unicul act probator al
contraventiei.
Potrivit
practicii judiciare: „Lipsa elementelor obligatorii ale PV de contraventie, inclusiv
descrierea faptei contraventionale, nu poate fi completata prin acte
extrinseci PV de contraventie.” (Decizia nr. 226/R/CA/2006 a Tribunalului
Bihor).
„Actul normativ OG nr. 2/2001 nu prevede
posibilitatea completarii mentiunilor procesului verbal de contraventie cu
constatarile cuprinse in alte inscrisuri” (sentinta nr. 1341/14.05.2009 judecatoria
Targu Neamt).
Procesul verbal contestat nu mentioneaza actul
normativ in temeiul caruia mi s-a ridicat vehiculul, ci precizeaza doar date
despre amenda si puncte de penalizare.
Dealtfel, nu mi s-a comunicat nici un alt act in care sa se ia aceasta
masura si temeiul sau legal.
De aceea consider
masura ridicarii autovehiculului una nelegala si in mod evident abuziva.
In al cincilea rand, fapta
pentru care am fost sancţionat a fost constatata si inregistrata in absenta
mea, cu un mijloc
tehnic certificat (aparat foto), de aceea procesul verbal trebuia sa imbrace alta forma
decat modelul din anexa nr. 1A si anume, anexa nr. 1D.
Astfel, potrivit art. 181 din Regulamentul de Aplicare a Ordonanţei de Urgenta a
Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice:
„(1) In situaţia in care fapta a fost
constatata cu ajutorul unui mijloc tehnic certificat sau a unui mijloc tehnic
omologat si verificat metrologic, politistul rutier incheie un proces-verbal de
constatare a contravenţiei, potrivit modelului prevazut in anexa nr.1D, dupa
prelucrarea inregistrarilor si stabilirea identitaţii conducatorului de vehicul.”
Nerespectarea
condiţiilor de formă în ceea ce priveşte încheierea unui proces-verbal de
contravenţie duce la nulitatea sa.
Prin
urmare, procesul-verbal de constatare a contravenţiei săvârşită de subsemnatul
a fost întocmit fără respectarea prevederilor legale, procesul-verbal criticat fiind unul nelegal, şi pe cale de
consecinţă, solicit anularea acestuia
şi, pe cale de consecinţă, a sancţiunilor dispuse în cadrul acestuia, respectiv
3 puncte penalizare si amenda 320 RON.
2. Măsura
tehnico-administrativă a ridicării autoturismului a fost dispusă cu nerespectarea
procedurii legale si, prin urmare, solicit anularea dispozitiei de ridicare.
În acest sens, invoc prevederile art. 64, art.
97 si 128 din OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice,
potrivit cărora:
„Art.
64: (1)Poliţia rutiera poate dispune ridicarea vehiculelor
staţionate neregulamentar pe partea
carosabila. Ridicarea si depozitarea vehiculelor in locuri special
amenajate se realizeaza de catre administraţiile publice locale sau de catre administratorul
drumului public, dupa caz.; (3)
Ridicarea vehiculelor dispusa de
poliţia rutiera in condiţiile
prevazute la alin.(1) se realizeaza
potrivit procedurii stabilite prin regulament.
Conform art. 64, alin (3) din OUG nr. 195/2002, ridicarea
vehiculelor dispusa de politia rutiera se realizeaza potrivit procedurii
stabilite prin Regulament. Or, la ora actuala, Regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002, stabilit prin HG nr.
1391/2006, nu spune nimic despre procedura de ridicare a vehiculelor.
Politia nu avea dreptul sa dispuna ridicarea masinii mele deoarece masura
tehnico-administrativa a ridicarii, mentionata in art. 97 alin. (1) lit. d) din
OUG nr. 195/2002 rep., nu poate fi luata decât cu respectarea dispozitiei din
art. 64 alin. (3) din aceeasi OUG nr. 195/2002 rep. Or, actul normativ indicat,
anume Regulamentul de aplicare al OUG nr. 195/2002 rep., nici cel adoptat prin
HG nr. 85/2003, nici cel actual in vigoare, adoptat prin HG nr. 1391/2006, nu
au nicio asemenea norma.
Prin urmare, Politia – agentul constatator – a luat o masura
tehnico-administrativa ce, potrivit legii in temeiul careia a emis-o, nu are
mecanismul legal de aducere la indeplinire, fiind, pentru aceasta, nelegala.
Art. 64
din OUG 195/2002 nu se refera la Regulamentul unei Hotarari de Consiliu Local, cum este HCL S4 nr. 37/2008, anexa 1, care decide ridicarea auto pe
baza Dispozitiei de ridicare, contrar prevederilor Ordonantei Guvernului
privind sistemul juridic al contraventiilor, OG nr. 2/2001 si care nu respecta principiul ierarhiei actelor normative.
Astfel se incalca art. 2 din OG nr. 2/2001 care prevede:
(2) Prin hotarari ale autoritatilor administratiei publice locale sau
judetene se stabilesc si se sanctioneaza contraventii in toate domeniile de
activitate pentru care acestora le sunt stabilite atributii prin lege, in masura in care in domeniile respective
nu sunt stabilite contraventii prin legi, ordonante sau hotarari ale Guvernului.
(5) Hotararile consiliilor locale
sau judetene ori, dupa caz, ale sectoarelor municipiului Bucuresti, prin care
s-au stabilit contraventii cu nesocotirea principiilor prevazute la alin.
(2)-(4), sunt nule de drept”.
Pe acest temei, Curtea de Apel Cluj a stabilit prin Decizia nr. 4829 din 18.11.2011 ca „OG nr. 2/2001 este un act
juridic cu forta unei legi ordinare, derogari de la acest act normativ se pot
realiza doar prin acte normative de acelasi rang. Hotararile de Consiliu Local
nu au statut de lege speciala si trebuie sa nu contina dispozitii contrare
legilor constitutionale, organice sau ordinare, sa intervina strict in limitele
competentelor teritoriale si materiale ale organului emitent si sa respecte
ierarhia fortei juridice a actelor normative de stat.”
De asemenea, s-a stabilit ca „Este esential
impotriva legii fundamentale imputernicirea unei persoane juridice de drept
privat cu executarea unei functii de constrangere prin forta, proprie numai
autoritatilor Statului Roman desemnate in acest sens prin lege. O entitate de drept privat nu poate
desfasura activitati prin care sa dispuna punerea in aplicare a legilor
Statului Roman ori prin care sa impieteze asupra proprietatii private
exercitand puteri de autoritate publica. Conform Legii 31/1990, art. 1,
privind societatile comerciale, persoanele juridice cu scop patrimonial se
organizeaza in vederea efectuarii de acte de comert, fiind contrar legii si
ordinii de drept ca unei persoane juridice de drept privat sa-i fie
incredintata forta publica proprie numai Statului Roman, prin organismele sale”
– Sentinta civila nr. 279/CA din 19.09.2007 a Tribunalului Satu Mare.
Referitor la administratorul drumului public, Bd. Sincai
este o strada pe care circula
RATB – deci este incalcata
competenta Consiliului General al Municipiului Bucuresti, pentru ca aceasta strada NU
este in administrarea
sectorului 4, astfel ca nu se poate decide ridicarea vehiculelor in
temeiul unei Hotarari a Consiliului Local. Intra in contradictie cu HGCM nr.
181/2000 si cu Decizia citata, nr. 4829/18.11.2011 a Curtii de Apel Cluj, privind
competenta teritoriala a unei HCL.
Art. 97: (1) In cazurile prevazute
in prezenta ordonanta de urgenta, politistul
rutier dispune si una dintre urmatoarele masuri tehnico-administrative:d) ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar
(6) Procedura aplicarii masurilor tehnico-administrative se stabileste prin regulament.”
Prin regulament se refera la Reg. de Aplicare a OUG nr. 195/2002, aprobat de HG 1391/2006, care nu prevede nimic referitor la ridicarea auto, si nu la Regulamentul de ridicari auto aprobat de HCL S4 nr. 37/2008.
Art.128:
(1) Autoritaţile administraţiei publice locale au
urmatoarele atribuţii: d) stabilesc reglementari referitoare la regimul de
acces si circulaţie, staţionare si parcare pentru diferite categorii de
vehicule, cu avizul poliţiei rutiere”.
H.C.L. S4 nr. 37/31.07.2008,
anexa 1, contine „Regulamentul privind ridicarea, transportul,
depozitarea in spatii special amenajatre si eliberarea vehiculelor stationate
neregulamentar pe domeniul public al sectorului 4 si care constituie un
obstacol pentru circulatia publica.”Art.1 prevede: “Vehiculele stationate neregulamentar pe domeniul public si care constituie un obstacol pentru circulatia publica sunt supuse ridicarii, transportului si depozitarii…”.
Deci regulamentul consiliului local stabileste ca este nevoie de doua conditii pentru a ridica autovehiculul dar politia locala ignora a doua conditie.
Incalcarea distantei de 25 m fata de coltul intersectiei ar trebui sanctionata doar cu amenda caci altfel inseamna ca o masina stationata la 24 m de coltul intersectiei poate fi ridicata. In practica politia a avertizat soferii ca distanta de 5 m fata de coltul intersectiei este suficienta pentru a nu obtura vizibilitatea soferilor care circula pe artera principala. Masina mea se afla la circa 7 m distanta deci nu era un obstacol pentru trafic.
Sintagma “constituie un obstacol pentru circulatia publica” a fost definita clar de primarul Andrei Chiliman pe blogul sau www.chiliman.ro: “Am cerut firmei de ridicari să îşi limiteze acţiunile la maşinile parcate ilegal şi care încurcă traficul din Bucureşti. Mai exact, de pe bulevardele mari trebuie ridicate maşinile parcate abuziv, adică pe trecerile de pietoni, în dreptul staţiilor RATB sau cele care dublează primul rând de maşini de la trotuar.”
Din fotografiile depuse la dosar, cu alta masina aflata in acelasi loc unde parcasem eu, se vede ca masina mea, aflata la circa 7 m de coltul intersectiei cu o strada secundara, nu constituia un obstacol pentru traficul rutier.
Prin urmare, Dispozitia de ridicare a fost emisa neintemeiat, incalcand conditiile de ridicare prevazute in HCL S4 nr. 37/2008, motiv pentru care solicit anularea Dispozitiei de ridicare.
Domnule Presedinte,
Faţă de
prevederile legale mai sus menţionate, învederez Onoratei instanţe că măsura
ridicării autoturismului care a fost dispusa în ceea ce mai priveşte a fost una
nelegală, pentru următoarele motive:
1) Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002,
aprobat prin HG 1391/2006, nu prevede nimic despre procedura ridicarii auto, la
care se refera art. 64, alin (3) din OUG 195/2002.
3) Regulamentul
din HCL S4 nr. 37/2008, anexa 1, incalca
art. 2 din OG nr. 2/2001:
(2) Prin hotarari ale autoritatilor administratiei
publice locale sau judetene se stabilesc si se sanctioneaza contraventii in
toate domeniile de activitate pentru care acestora le sunt stabilite atributii
prin lege, in masura in care in
domeniile respective nu sunt stabilite contraventii prin legi, ordonante sau
hotarari ale Guvernului.
(5) Hotararile
consiliilor locale sau judetene ori, dupa caz, ale sectoarelor municipiului
Bucuresti, prin care s-au stabilit contraventii cu nesocotirea principiilor
prevazute la alin. (2)-(4), sunt nule de
drept”.
Curtea
de Apel Bucuresti, în data de 28.06.2012, in dosarul nr. 55269/3/2011, a dat urmatoarea solutie: „Admite recursul. Modifică în tot
sentinţa în sensul că admite excepţia de nelegalitate a Regulamentului Anexa 1
a Hotărârii nr. 37/2008 emisă de Consiliul Local Sector 4. Constată nelegalitatea acestui Regulament. Irevocabilă.”
5) Procesul verbal nu contine explicit masura ridicarii auto, asa cum prevede art. 180 din RAOUG nr. 195/2002: „(1) Procesul verbal de contraventie va contine in mod obligatoriu: descrierea faptei contraventionale...; sanctiunea complementară aplicată şi/sau măsura tehnico-administrativă dispusă;” iar ridicarea auto este o masura tehnico-administrativa, conform art. 97, alin. (1), lit. d din OUG nr. 195/2002.
6) Neîndeplinirea obligaţiei de comunicare privind ridicarea auto în
ceea ce mă priveşte, a unei copii de pe dispozitia de ridicare intocmita de
politistul local, conform art. 4 din HCL S4 nr 37/2008.
Art. 25, alin. (2) din OG nr.
2/2001 prevede: ”
Comunicarea se face de catre organul care a aplicat sanctiunea, in termen de
cel mult o luna de la data aplicarii acesteia. ”
În acest sens, menţionez ca nu mi-a fost
înmânată nicio Comunicare privind masura
ridicarii autoturismului dispusa de politia locala. Masura ridicarii auto nu mi-a fost comunicata pentru a putea fi atacata
INAINTE de a plati, ceea ce tine de
esenta actului administrativ. Am fost constrans sa achit imediat taxa de
ridicare pentru a mi se elibera autovehiculul. Faţă de cele menţionate mai sus,
apreciez ca măsura ridicării autoturismului în ceea ce mă priveşte a fost dispusa
şi efectuata cu nerespectarea dispoziţiilor legale incidente în materie.
În aceste
condiţii, consider ca prin obligarea nejustificata la plata taxei de 496 RON de
către subsemnatul către SC AUTOSAL
EXPERT SRL în vederea ridicării autoturismului ca urmare a dispoziţiei
agentului politiei locale sector 4 in acest sens, Politia Locala Sector 4 mi-a
provocat un prejudiciu material.
Fata de
aceasta împrejurare solicit instanţei
angajarea răspunderii civile delictuale
a Politiei locale sector 4 pentru prejudiciul material provocat,
si obligarea acesteia la repararea acestui prejudiciu, conform art. 998-999 Cod Civil.:
Art. 998:
Orice fapta a omului, care cauzeaza altuia prejudiciu, obliga pe acela din a
carui greseala s-a ocazionat, a-l repara.
Art. 999: Omul este responsabil nu numai pentru prejudiciul ce a cauzat prin fapta sa, dar si de acela ce a cauzat prin neglijenta sau imprudenta sa.
Art. 999: Omul este responsabil nu numai pentru prejudiciul ce a cauzat prin fapta sa, dar si de acela ce a cauzat prin neglijenta sau imprudenta sa.
Pentru angajarea răspunderii civile delictuale a Politiei locale sector 4, sunt întrunite condiţiile cumulative după cum urmează:
(i) existenta unei fapte ilicite – aceasta condiţie se
verifica prin dispunerea masurii tehnico-administrative de ridicare a
autoturismului cu nerespectarea procedurii prevăzute de lege;
(ii) existenta unui prejudiciu - suma de bani achitata de
subsemnatul in vederea eliberării autoturismului a fost nejustificata din punct
de vedere juridic, determinând o micşorare a patrimoniului propriu fără
existenta unui temei legal;
(iii) existenta unui raport de cauzalitate intre fapta
ilicita si prejudiciu;
(iv) existenta vinovăţiei celui care a cauzat
prejudiciul - în acest caz, vinovăţia ce rezulta din culpa agentului
constatator in dispunerea măsurii de ridicare a autoturismului.
Sub
aspectul temeiniciei procesului-verbal trebuie menţionat că un
proces-verbal de constatare şi de sancţionare a contraventiei nu poate face,
prin el însuşi, dovada existenţei faptei, a autorului acesteia şi a vinovăţiei,
acest proces-verbal fiind doar actul prin care o persoană este acuzată de
săvârşirea contravenţiei.
Prin
urmare, subsemnatului nu mi se poate reţine sarcina dovezii celor constatate în
procesul-verbal a cărui anulare o solicit. În lumina jurisprudenței CEDO, contravenţiile referitoare la circulația pe drumurile publice sunt încadrate în sfera ”acuzaţiilor
în materie penală” la care se referă primul paragraf al art. 6 CEDO. Jurisprudenta CEDO , care defineste acuzatia
in materie penala in raport de trei criterii alternative: calificarea in
dreptul intern, natura faptei si gradul de severitate al sanctiunii aplicate, a
statuat ca acuzatia in materie penala include si domeniul contraventional
(Anghel contra Romaniei, 2007; Lutz contra Germaniei, 1987; Otzurk contra
Germaniei, 1984).
Conform
Art 6 CEDO, rezultă că subsemnatul beneficiez de prezumtia de nevinovatie, deci nu sunt obligat să-mi dovedesc nevinovăţia, sarcina probei
revenind intimatului, care trebuie să facă dovada că aspectele consemnate în
procesul-verbal de contravenţie sunt întemeiate şi corespund realităţii.
Prin urmare, intimatul trebuie să facă dovada
celor reţinute în procesul-verbal.
Solicit Onoratei instanţe să pună în vedere
intimatului să depună la dosarul cauzei Dispozitia de ridicare întocmita de agentul
politiei locale sector 4 prin care s-a dispus ridicarea autoturismului, precum şi
planşa foto, care va arata daca masina mea constituia un obstacol
pentru circulatia publica.
Pentru
toate aceste considerente, vă solicit anularea procesului verbal si a
dispozitiei de ridicare, emise de Politia Locala sector 4 cu incalcarea
reglementarile legale in domeniu.
In subsidiar, solicit înlocuirea sancţiunii aplicate
subsemnatului cu măsura avertismentului.
Subsemnatul am avut o conduită corectă până în prezent, astfel că mi se poate aplica o sancţiune mai uşoară, în speţă avertismentul. Chiar si textul legal, art. 21 alin. (3), din OG 2/2001, impune obligativitatea aplicării unei sancţiuni proporţionale cu “gradul de pericol social al faptei săvârşite, ţinându-se seama de împrejurările în care a fost săvârşită fapta, de modul şi mijloacele de săvârşire a acesteia, de scopul urmărit, de urmarea produsă, precum şi de circumstanţele personale ale contravenientului şi de celelalte date înscrise în procesul-verbal”.
Subsemnatul am avut o conduită corectă până în prezent, astfel că mi se poate aplica o sancţiune mai uşoară, în speţă avertismentul. Chiar si textul legal, art. 21 alin. (3), din OG 2/2001, impune obligativitatea aplicării unei sancţiuni proporţionale cu “gradul de pericol social al faptei săvârşite, ţinându-se seama de împrejurările în care a fost săvârşită fapta, de modul şi mijloacele de săvârşire a acesteia, de scopul urmărit, de urmarea produsă, precum şi de circumstanţele personale ale contravenientului şi de celelalte date înscrise în procesul-verbal”.
Astfel,
având in vedere lipsa de pericol social a faptei, a consecinţelor negative in
urma faptei (nu s-a produs nici un accident, nu au existat vătămări ale unor
persoane sau prejudicii), precum si circumstanţele personale ale
contravenientului (buna conduita a subsemnatului si lipsa oricăror abateri de
acest gen, anterioare faptei respective), se impune înlocuirea sancţiunii aplicate cu măsura avertismentului.
Sanctiunea ridicarii auto aplicata pentru stationarea
vehiculului intr-o zona fara indicator de avertizare ridicari auto, in
conditiile in care nu incurcam traficul rutier, este totusi disproportionata,
prin suma totala de 816 RON (320 RON amenda + 496 RON
taxa de ridicare), mai mare ca salariul minim brut de 750 RON
si prin ingerinta in dreptul de proprietate.
Pentru acestea, vă solicit respectuos să
înlocuiţi sancţiunea aplicată subsemnatului cu măsura avertismentului şi, pe
cale de consecinţă, să dispuneţi obligarea intimatei Politia locala sector 4 la
repararea prejudiciului material cauzat subsemnatului, constând în taxa de 496
RON achitată către SC AUTOSAL EXPERT SRL.
În drept, invoc dispoziţiile art. 5, 6, 7, 15,
16, 17, 19, 21 alin. 3, 26 alin. (1), 38 alin. (3) din OG nr. 2/2001, art. 144,
art. 180 si art. 181 din RAOUG nr. 195/2002, dispoziţiile art. 64, art. 97 si
art. 128 din OUG nr. 195/2002, precum şi prevederile Anexei nr. 1 ale HCL S4
nr. 37/2008.
În dovedire, solicit proba cu înscrisuri.
În dovedire, solicit proba cu înscrisuri.
Depun
prezenta plângere, în două exemplare, unul pentru instanţă şi unul pentru
comunicare.
Solicit soluţionarea prezentei plângeri şi in lipsa mea, in temeiul art. 242 alin. 2 CPC.
Solicit soluţionarea prezentei plângeri şi in lipsa mea, in temeiul art. 242 alin. 2 CPC.
In anexa, fotocopii de pe Procesul-verbal seria
PLS4 nr. .....din data de .....; Chitanţa seria .. nr. ... din .....2013, cu amenda de 160 RON; Bonul fiscal din ..2013, pentru suma de 496
RON către SC AUTOSAL EXPERT SRL.; Nota de constatare din ... 2013; copie
B.I.; foto cu alta masina stationata in acelasi loc (ce arata ca banda
intai este ocupata mereu de masini parcate regulamentar) (atasati foto DOAR IN CAZ ca va sunt FAVORABILE!! )
Data ....2013
Petent
Semnatura.................................
Mersi George, astazi depun si eu plangerea si sa vedem ce se intampla. Mie mi-au ridicat-o dupa Maria Tanase ca am parcat la mai putin de 25m de trecerea de pietoni si am obturat vizibilitatea. O gramada de prostii, eram la cativa metri de trecere. Plus ca intre mine si trecere mai era o masina parcata, plus ca in procesul verbal scrie ca locatie 'Bd Sincai cu Maria Tanase" cand am parcat clar pe Maria Tanase, plus ca la o ora si ceva dupa ce au scris ei ca au ridicat-o in PV, din alte poze facute tot de ei se vede clar masina mea care e tot in acelasi loc. Bataie de joc din partea dansilor, actionam in instanta.
RăspundețiȘtergereMultumesc inca o data pentru rapsuns si pentru blog.
Eduard
Buna ziua,
RăspundețiȘtergererevin dupa cateva luni cu o noua intrebare:
Cum pot solicita anularea dispozitiei de ridicare (pe site ati spus intai sa contest PV apoi dispozitia de ridicare) daca eu am primit procesul verbal abia dupa 5 luni de la emiterea dispozitie de ridicare? Din cate am vazut dispozitia de ridicare poate fi contestata potrivit contenciosului administrativ in max. 30 de zile de la emiterea acesteia.
Cu stima,
Cornel
Buna ziua,
RăspundețiȘtergereLa recomandarea dvs. am aplelat la dl. Cristian Ioan care a pierdut procesul. Dupa ce s-a vazut cu banii luati (care au fost mai mult decat dublu fata de ce ai spus aici) nu l-a mai interesat cazul, ba mai mult a intarziat cu trimiterea unor acte. Personal, nu-l recomand.
Buna ziua,
ȘtergereVa multumesc pentru impartasirea acestei opinii.
Altfel eu nu am de unde sa stiu cat de bun este un avocat.
Imi fusese recomandat si mie de ASDR, Asociatia Soferilor si a Drepturilor lor din Romania.
L-am scos din blog pe avocatul respectiv.
Paunescu Silviu
ȘtergereVa multumesc!